Interactiuni

Ich bin ein EMO!

with 8 comments

Mai nou, se pare ca politia romana, pe banii nostri, se face ca lucreaza urmarindu-i pe tinerii Emo. Banuiesc ca e atit de liniste in tara, si mai ales in Timisoara, incit politistii nu mai au nimic altceva de facut.

Tocmai cind voiam sa scriu ceva in apararea simpaticilor adolescenti Emo, iaca Mircea Mihaies mi-a luat-o inainte. Cititi articolul foarte fain aici.

Written by Andrei Stavilă

Octombrie 12, 2008 la 11:48 pm

Publicat în Gânduri

Tagged with ,

8 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. :)):)) Ce faza tare, tocmai subiectul asta l-am tratat eu la radio si vroiam sa public pe blog un material mai mare. Ca politia nu are ce face nu banii nostri si ii da pe prostii e una, da ce te faci ca sunt si emo care nu au frezura aia si nu pot fi recunoscuti, ba mai mult am facut-o pe psiholoaga care venise sa ii apere pe emo sa citeasca din fostele ei jurnale de cand avea 18 ani. Ziceai ca e emo sigur. Fiecare zi se incheia cu „m-am saturat de tata, imi e ciuda ca maine vine o alta zi, Doamne Ajuta”… Si nu am spus ale cui erau scrierile si sa ii vezi pe politai ce se ambalau si la final le-am dat peste nas. Ce am mai ras:)):)) Discutia ramane deschisa pentru ca vreau sa continui sa ii intreb de ce nu fac o baza de date cu manelisti, ca aia au arme si se omoara in plina zi nu pe intuneric… Nu stiu daca stii este acum in Romania o reclama stupida la cosmote cu un emo care vrea sa schimbe reteaua. Si ii zice la un moment dat o fatuca emo daca nu vrea sa vina la ea sa stea pe intuneric. Ca pentru emo poate insemna ceva, iar pentru adolescentii normali, cu totul altceva. Da mai bine vezi-o tu aici: http://www.youtube.com/watch?v=lKowRdSy67c .Asa ca acum imi circula prin cap tot felul de variante la subiectul initial pe care vreau sa le dezvolt pe radio…

    raluca

    Octombrie 13, 2008 at 6:46 am

  2. Tare faza cu jurnalul! Chiar ai facut asta in direct? Bine le-ai facut!

    andruska

    Octombrie 13, 2008 at 9:12 am

  3. Andruska, lasand simpatiile si antipatiile la o parte, nu cred ca stii exact despre ce este vorba. Azi pe la pranz, la Antena 3, purtatoarea de cuvant a politiei din Timisoara a intrat in direct si a spus ca este o unitate a politiei care monitorizeaza (nu „urmaresc”, nu „supravgheaza”) tinerii emo dintr-un motiv simplu si dureros: sunt auto-distructivi. Nu-i fugaresc pe strada sa le tunda bretonul si sa le stearga machiajul, nici macar nu ii cauta de droguri (iau? nu iau?). Ci pur si simplu vor sa se asigure ca nu-si fac rau. Sambata iar s-a sinucis un adolescent in Timisoara, de asta a ajuns in ziare si la televiziuni stirea. Purtatoarea de cuvant fost intrebata despre receptia acestei actiuni, si a raspuns ceva de genul: in tara e amestecata, dar in Timisoara ne sprijina parintii.

    Fina maica-mii are o fetita de vreo 14-15 ani care e emo. Nu o deranjeaza ca se imbraca in negru, nu o deranjeaza muzica, oarecum ar vrea sa nu mai planga mereu si din orice, dar e disperata ca a gasit ciorne de biletele de „ramas-bun, lume cruda” etc. Cred ca daca ai fi in locul ei, nu ti-ar ajunge politia, jandarmeria si SRI-ul ca sa fii linistit cand nu esti cu ochii pe copil.

    Mihaies poate vede numai comunisti si totalitari peste tot, dar sper ca noi putem vedea nuantele de gri din lumea asta nenorocita a noastra. Politia are in continuare multe hibe, si cu o floare nu se face primavara, dar sa-i lasam pe oamenii aceia sa-si faca treaba.

    Stefan

    Octombrie 13, 2008 at 5:35 pm

  4. Hmmm… Deci treaba politiei (sau una din ele) este sa „monitorizeze” oamenii pentru a nu-i lasa sa se sinucida. Nu stiu de ce imi vine sa rid.
    Pe de alta parte, si de data asta mai serios: s-au facut studii care sa demonstreze ca in cadrul curentului emo se sinucid mult mai multi decit in cadrul curentului rock, de pilda? Sa ma apuc sa fac lista rocker-ilor care s-au sinucis? De ce ar fi emo un curent separat? Ar fi trebuit Kurt Cobain sa fie supravegheat (pardon, „monitorizat”) de politie sa nu se sinucida? Dar cu militarii din armata rusa, copii si ei, care se sinucid in proportie de peste 1000 pe an, ar trebui niscaiva politie militara sa-i „monitorizeze”?
    Incerc sa vad lucrurile cum le prezinti tu. Sincer. Ce poate face totusi politia? Daca un emo vrea sa se sinucida, crezi ca o va face neaparat in piata publica? Se poate sinucide foarte bine si in buda scolii, sau acasa. Si chiar crezi ca parintii isi pot rezolva respectivele probleme cu copiii punind politia sa-i „monitorizeze”? C’mon…

    andruska

    Octombrie 13, 2008 at 11:02 pm

  5. Andrei, nu e o discutie de teoria muzicii si istoria curentelor muzicale aici, si nici nu e o bagatela de care sa radem. Copiii aceia isi creeaza si isi potenteaza starile depresive, si, da, se sinucid mai des decat rockerii. Ce legatura are Cobain sau armata rusa si minorii ei cu ce discutam noi aici, nu vad.

    E treaba politiei? In sensul in care ar fi prevazuta prin statele de functii si regulamente, nu. In sensul ca-si asuma protectia unor copii de ei insisi, da (si, din partea mea, le urez mult succes). E treaba politiei sa dea jos pisicile din copaci pentru babutele singure? Ce zici? A cui treaba e? A parintilor? Cati parinti isi permit sa petreaca ziua intreaga alaturi de copiii lor? Crezi ca un parinte agatat 24 de ore de un adolescent nu-l alieneaza si mai tare? E treaba serviciilor de protectia copilului? De ce nu fac ei ceva? A, nu au suficienti bani/oameni/autoritate… E treaba popilor? Ce treaba are popa de la parohia unde m-am nascut cu ei? de ce ii mentioneaza in predici cu „asa nu”? sa incep si eu sa urlu la intregul BOR ca tine? Sa ne bucuram cand sunt cativa popi, cativa asistenti sociali, cativa parinti si cativa politisti care au grija de copii nostri, Andrei. Mi se rupe de Politie In General, de Biserica Nationala In General, de Serviciile Nationale, si de alte abstractii de astea.

    Cum o fac? Habar n-am; am auzit insa ca au inclusiv „informatori” printre tinerii emo, care probabil anunta daca vreunul dintre prietenii lor ajunge sa considere serios suicidul. (Ca si rockerii, si emo se aduna cu cei ca ei, nu se izoleaza decat de non-emo.) Rezolva problemele parintilor? Nu, sigur ca nu; dar fac posibile felurite rezolvari, pentru ca ajuta la mentinerea in viata a copiilor. Daca moare copilul, nu mai poti sa-l iei la o discutie, nici sa-l duci la psiholog, nici la sala de sport sau la film sau sa-i faci petreceri sau sa-si gaseasca prieteni veseli si cu chef de viata.

    Stiu ca emo sunt abuzati din plin de cei din jur, inclusiv de presa sau de unii politisti. Imi pare foarte rau de lucrurile astea, sincer. Ca grup, imi sunt de un milion de ori mai simpatici decat Politia Romana In General. Dar cred in continuare ca unitatea aceea din Timisoara face un lucru bun si ca trebuie lasati in pace.

    Stefan

    Octombrie 14, 2008 at 9:23 am

  6. Cica in anii ’60 prind militienii un rocker, il baga in duba, il duc la sectie si il tund zero.
    Dupa aia il intreaba:

    – De la cine ai invatat tu sa iti lasi plete?
    – De la John Lennon.
    – Las’ ca-l prindem noi si pe ala.

    Habar n-am daca povestea are un sambure de adevar sau nu, dar ma indoiesc ca bravii nostri politisti pot gestiona cum trebuie situatii de genul copiilor emo.

    alex

    Octombrie 15, 2008 at 7:38 pm

  7. Pai chiar asa, Alex: cum e in Timisoara? O fi plin de emo peste tot? Se arunca zilnic de la etaj? Pling in grup in centrul orasului, deranjind mosii iesiti sa joace sah?

    andruska

    Octombrie 16, 2008 at 6:19 am

  8. Ei as, eu n-am vazut nici unul 🙂

    Probabil plang prin vreun colt intunecat si mai greu vizibil.

    Asta e un pretext ca un anumit numar de „aparatori ai legii” sa mai frece menta fara sa bage nimeni de seama (ca si aia cu antiterorismul).

    alex

    Octombrie 16, 2008 at 6:43 am


Lasă un răspuns

