Interactiuni

Hungary, between the economic crisis and bankruptcy

with 3 comments

For English readers, here. For Romanian readers (a better account of how the crisis affects ordinary people, and how Romanians and Serbians take advantage of the Hungarian crisis), here. And a political-economical analysis here. And Csaba Astalosz’s analysis here.

Written by Andrei Stavilă

Octombrie 30, 2008 la 10:10 pm

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stii ce e mai trist? Am citit tot, dau stiri cu asta, cam stiu subiectul, da nu stiu exact ce sa fac eu…sa ma apuc e economisit??? Adica OK am inteles si am lasat-o mai moale cu creditul pentru o masina noua, dar sa economisesc pentru zile negre e asa de greu… Legat de postul tau poate ar fi fain de stiut cum resmti tu criza sau macar daca ceea ce e in articolul in romana e adevarat, ma refer la reduceri, la imputinarea cumparatorilor. In ce fel se comporta ungurul de rand, pe care il vezi in magazine, baruri sau pe strada…

    raluca

    Octombrie 31, 2008 at 7:31 am

  2. @ Raluca:
    1. Nu prea pot sa iti spun nimic de la „fata locului”, intrucit in ultimul timp am cam stat in casa (cursuri, iar saptamina asta examen). De luni insa incep sa ma plimb si iti spun exact. Oricum, la Tesco nu pare sa se fi schimbat nimic, deocamdata. Nu mi s-a parut ca alimentele principale (carne, cartofi, piine, etc.) s-ar fi scumpit.
    2. Cu economisitul nu e atit de greu. Uita-te la noi, doar ne stii. Am facut imprumutul pentru masina si acum platim o groaza lunar. Asta inseamna doar sa nu faci cheltuieli exagerate, sa nu cumperi intotdeauna (fie si din Cora) carnea cea mai scumpa (de exemplu), sa maninci acasa si nu in oras, etc. Nu e greu. Noi dupa ce terminam cu masina vom continua cu strinsul pentru casa, etc. (daca ne ajuta Cel de Sus sa mai luam bani de undeva). Trebuie sa te gindesti ca, atita timp cit nu te ajuta nimeni, alta cale NU EXISTA.
    3. Ungurul de rind se cam teme de scumpiri. Si noi la fel. Pe noi ne afecteaza in doua moduri, deocamdata: scumpirea energiei electrice si termice (in conditiile in care incepe iarna) si caderea forintului (dupa calculele mele, daca vrei sa schimbi suma in forintzi echivalenta a 1000 euro (din forintzi in euro), pierzi cam 80-90 de euro, ceea ce e naspa).
    Revin saptamina viitoare cu un post dupa ce fac o plimbare prin centru – apropo, eu inca nu m-am plimbat deloc prin Budapesta de la inceputu lui septembrie, de cind am venit 😦

    andruska

    Octombrie 31, 2008 at 9:14 am

  3. 3. Ei vezi daca ai preferat sa bei in casa cu Alin. Te plimai si tu frumos ca fetele pe Vaci utca si in piata aia si pe malul Dunarii…
    2. Eu si economisitul doua linii paralele. Si sa stii ca nu cumpar carnea cea mai scumpa si in afara de o pizza pe care am luat-o la pachet saptamana asta nici nu imi amintesc cand am mai fost la un restaurent. OK mananc zilnic in oras, da prostioare gen pateuri sau alte rahaturi, ca dimineata prefer sa dorm douazeci de minute in plus decat sa imi fac un pachet.
    1. Astept cu interes postul ala. Poate iese si de ceva pe radio. Ce zici te-ar interesa?
    Bafta la examene si la scoala si abia astept sa ne si vedem.

    raluca

    Octombrie 31, 2008 at 12:12 pm


Lasă un răspuns

