Interactiuni

E ziua mea! Un an in blogosfera!

with 10 comments

Pe 4 Noiembrie 2007 scriam aici primul post.

Citeva date obiective: Vizitatori unici: 20.475; cei mai multi vizitatori pe zi: 218 (joi, 16 octombrie 2008); luna cu cei mai multi vizitatori: octombrie 2008 (3.817). Tinind cont ca nu scriu despre fotbal sau tzoale, e ok.

Total posturi: 133; total comentarii: 638; categorii: 18; tags: 601

Alte topuri (amintesc doar primele patru locuri din cadrul fiecarui top). Top referenti (linkuri care au trimis la blogul meu): WordPress Dashboard: 331; alphainventions.com: 307; steionescu.googlepages.com/links: 241; calculemus.blogspot.com: 210. Top pagini si posturi (paginile si posturile care au avut cel mai mare trafic): 06. Me and Alina: A Great Success Story: 860; 01. About Me: 369; 07. My Grandparents – My Idols: 337; Amish Paradise. In buricul Budapestei: 331. Termeni folositi in motoare de cautare pentru a ajunge la blogul meu: „andruska”: 588; „andrei stavila”: 524; „chow-chow”: 123; „fundamentalismul religios”: 42. Link-urile de pe blogul meu accesate cel mai mult : ralcaranfil.blogspot.com: 382; calculemus.blogspot.com: 199; tudorie.wordpress.com: 129; cogitat.wordpress.com: 107.

Cele mai ciudate cautari (search engine terms) care au trimis la mine pe blog, naiba stie cum! (din pacate, aceste cautari sint din ultimele zile; nu am accces la „all time search”-urile care nu au decit un singur entry):

story paltoane 2008” (fratilor, eu n-am treaba cu hainele!); „informatii dudul negru” (asta e o vodka?); „video in care fetele beau urina” (bre, esti socat rau!); „women spanking men” (yammmy….); „cum sa gasesc o sotie credincioasa” (nu te mai chinui, n-ai sanse); „pesti care convietuiesc alaturi de peste” (cauta in galantar); „descrie barbatul care nu crede in virginitate” (dar ala care crede, cum e?); „hutu raluca uk” (nu stiam ca hutu dau nume romanesti copiilor)

Ce am invatat:

1) Faptul ca ai un blog releva doua chestiuni despre tine: (a) detii o doza mai mare sau mai mica de exhibitionism (chiar daca nu faci altceva decit sa iti exhibi gindurile); (b) ai o dorinta ascunsa de a deveni celebru, pur si simplu iti place sa fii citit, citat, cunoscut, aplaudat, confirmat. Chestiuni de psihiatru, carevasazica. Orice blogger care neaga asta minte.

2) Faptul ca ai un blog iti imbunatateste comunicarea cu prietenii aflati la distanta. Daca azi iti vine o idee nebuneasca in cap, o idee pe care ai dori sa o impartasesti si prietenilor tai, din cite stiu eu nu se apuca nimeni sa trimita zeci de mailuri personale prietenilor. Din lene, din lipsa de timp, sau din mai stiu eu ce alt motiv. Sigur, poti sa folosesti cea mai mare idiotenie a lumii tehnologizate – i.e., timpenia aia care se numeste mess – dar asta inseamna sa vorbesti doar cu o persoana. Foarte multi prieteni nu afla despre tine nimic cu saptaminile, poate cu lunile. Pe cind asa, ai o idee – o postezi pe blog. Prietenii te citesc si stiu astfel ce mai faci, ce mai gindesti. Este, de altfel, si motivul pentru care regret foarte mult ca unii prieteni n-au rezistat in blogosfera. Si – asa cum ma si asteptam, de altfel – mare lucru despre ei nu mai aflu… Poate cine ar trebui sa se sesizeze o sa o si faca…

3) Am aflat, cu uimire, ca oamenii tin atit de mult la micile lor pareri, incit sint in stare sa se certe rau pentru ele. Sint in stare chiar sa strice prietenii. Nu stiu de ce, si nu cunosc mecanismul prin care de la o discutie in contradictoriu (pe teme de filosofie, politica sau viatra sociala), trecind prin atit de necesara ironie, dar si prin atit de ne-necesarul schimb de replici infierbintate, poti ajunge la cearta serioasa.

4) Lectia cea mai suprinzatoare: tocmai persoanele cele mai citite si umblate sint cele mai putin deschise catre compromisuri si / sau posibilitatea de a gresi (convers, posibilitatea ca celalalt sa aiba dreptate). Probabil faptul ca stau cu nasul in carti si coatele pe birou cit e ziulica de lunga ii face sa creada orbeste in propriile lor opinii – iar daca cineva nu e de acord cu ei, atunci sint convinsi ca respectiva persoana traieste in cea mai intunecata intunecime a intunericului. O spun cu regret: din experienta mea, filosofii sint cei mai incruntati si mai neinduplecati din acest punct de vedere. Desigur, nu vor recunoaste asta vreodata.

5) Clar, lumea cauta telenovele pe net. Postul (de fapt, pagina) cu cel mai mare trafic pe acest blog a fost 06. Me and Alina: A Great Success Story (860). Pentru comparatie: postul strict filosofic care a acumulat cel mai mare trafic a fost Evolutionism Versus Creationism: Post-scriptum with Thomas Christiano (112). Urmatorul e Can Ethical Intuitionism Be Defended? (48).

Premiile mele:

Marele premiu (premiul special „ASA DA”): va trebui impartit de catre Stefan, Manu, Iulian si Alex. Pentru ca nu s-au infierbintat niciodata, pentru ca au stiut sa foloseasca ironia inteligent in atac (si, la rindul lor, sa o recepteze ca atare in aparare), intr-un cuvint – pentru ca stiu sa poarte o discutie civilizata si fara nervi.

Premiul „ASA NU”: nu spun.

Premiul „Nasul”: Raluca. Pentru ca, citindu-i blogul, nu am fost de acord sa ma las mai prejos si am intrat in blogosfera.

Premiul de fidelitate: Alex. Desi nu si-a desconspirat (inca!) identitatea prea mult, astept intotdeauna cu interes comentariile lui. As dori totusi sa raspunda si la posturile pe care le scriu in engleza (se poate raspunde si in romana!)

Premiul dreptei masuri: Iulian si Alex. Singurii care au stiut intotdeauna sa stea strimb si sa cintareasca drept – adica sa cintareasca echilibrat optiunile aflate in discutie. Si singurii care au stiut sa fie neutri – cel putin atit cit e omeneste posibil – in multe cazuri.

Premiul pentru anduranta: Alina. Nu stiu cum are atita rabdare sa ma suporte, chiar daca nu intelege ce gasesc eu in toata trebusoara asta cu blogareala.

Trebuie sa cer scuze: Helgai si Olgai, pentru ca as fi putut sa le plimb mai mult, in loc sa ma zgiiesc la monitor si sa buchisesc toate cartile alea prafuite.

Trebuie sa multumesc: tuturor, pentru ca ma cititi. Si in special celor care isi gasesc timp si chef sa lase un comentariu.

Written by Andrei Stavilă

Noiembrie 4, 2008 la 9:15 am

Publicat în Gânduri

Tagged with , ,

10 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. La multi ani de blogosfera. Sper sa gasesc aici in continuare posturi pline de luciditate si eseuri la fel de interesante

    andreea

    Noiembrie 4, 2008 at 10:18 am

  2. Multumesc 🙂

    andruska

    Noiembrie 4, 2008 at 10:31 am

  3. Pai LA MULTI ANI! un singur lucru nu inteleg eu, adica mi-ai citit blogul, ti-a placut si ti-ai facut si tu??? Si inca o chestie de unde ai luat tu statisticile, ca eu nu le gasesc? In rest abia astept urmatorul tau post si iti multumesc ca cei mai multi vizitatori ai blogului tau aleg sa il citeasca si pe al meu…

    raluca

    Noiembrie 4, 2008 at 11:20 am

  4. Andrei, la multi ani & whatever :p

    Raluca, blogger nu are statistici proprii; poti folosi Analytics de la google pt asta (https://www.google.com/analytics/)

    Stefan

    Noiembrie 4, 2008 at 12:14 pm

  5. @ Raluca si Stefan: multumesc
    @ Raluca: da, ti-am citit blogul si blogul tau m-a molipsit de microbul asta care imi maninca minute, ore si zile 🙂
    Cu statisticile, vezi raspunsul lui Stefan.

    andruska

    Noiembrie 4, 2008 at 2:03 pm

  6. Mersic Stefan, dupa vreo jumatate de ora de citit si dat next am reusit sa imi fac un cont si acum astept. Andrei, tot nu inteleg e de bine sau nu???

    raluca

    Noiembrie 4, 2008 at 5:47 pm

  7. 🙂 E bine ca am intrat in blogosfera, e rau ca in felul asta pierd o groaza de timp 🙂

    andruska

    Noiembrie 4, 2008 at 11:44 pm

  8. La multi ani si din partea mea 😉

    In ultimul timp am fost foarte ocupat si de-abia acum am vazut topicul. Scuze de intarziere.

    alex

    Noiembrie 6, 2008 at 9:06 pm

  9. Multumesc. Nu-i nimic, intirzierea nu e mare 🙂 Si atentie cu treaba, trebuie sa te mai si menajezi. Vorba mea: consumul excesiv de sanatate dauneaza grav alcoolului 🙂

    andruska

    Noiembrie 6, 2008 at 10:15 pm

  10. Sosesc si eu cu felicitari tarzii. Vin pe blog din cand in cand, fiindca mai mult ca sigur anumite subiecte „ma incing” si ma fac sa deven ironic, sarcastic etc… (apropo de premiul primit, care ma onoreaza si ma flateaza totodata)… 🙂
    Curand fac si eu un an in blogosfera. Am invatat si eu cateva lectii…

    vaisamar

    Noiembrie 10, 2008 at 12:12 pm


Lasă un răspuns

