Interactiuni

Ou sont les neiges d’antan?

with 7 comments

img_5280 img_5278

Prima zapada in Budapesta – cum a venit, asa s-a si dus! Nu ma mira, m-am obinuit de doi ani aici cu mocioflîşcă in loc de omat si ploaie serioasa iarna in loc de ninsoare.
Unde sint zapezile de alta data? In anii ’80 ai secolului trecut (mama ce batrin sint!) iarna ningea enorm. Imi aduc aminte cum, intr-o dimineata, bunicul meu nu a putut deschide usa casei din cauza zapezii depuse peste noapte. A fost nevoit sa iasa pe ceardac, sa faca pirtie pina la usa si abia apoi sa deblocheze intrarea. Mergind si mai departe in timp, copiii bunicilor mei mergeau iarna la scoala prin tunele de zapada…
Oare copiii nostri vor avea sansa sa se joace in omat? Sa se bata cu bulgari de zapada? Sa freamate de nerabdara inca de dimineata la gindul ca dupa-amiaza ii asteapta citeva ore bune de sanius? Intrebarea este evident retorica. Nu, nu vor avea aceasta sansa. Generatia parintilor nostri si generatia noastra le-au luat-o prin nepasare si distrugerea mediului in care traim. Si uite cum, in loc sa ne imbogatim copiii, ii facem mai saraci. Asa cum si noi, odata cu pierderea bunicilor si a zapezilor, am devenit mult mai saraci.
Pina atunci, va las cu frumoasele versuri ale lui Francois Villon (poezia intreaga, si cu variante de traducere in engleza, aici)
„Prince, n’enquerrez de semaine
Où elles sont, ni de cet an,
Qu’à ce refrain ne vous ramène:
Mais où sont les neiges d’antan?”

Written by Andrei Stavilă

Noiembrie 22, 2008 la 11:36 pm

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. „Pe-ntâia zăpadă păşesc în neştire,
    Cu agere doruri şi-avânturi duium.
    Şi seara albastră cu steaua subţire,
    Încet luminează hoinarul meu drum.” (S. Esenin)

    Nico

    Noiembrie 23, 2008 at 12:05 am

  2. Multumesc pentru aducere aminte 🙂 Poezia lui Esenin merita citita toata aici

    andruska

    Noiembrie 23, 2008 at 9:42 am

  3. Eu am prins prima ninsoare la Iasi. Am plecat dupa o canapea si cand am iesit din magazin ningea cu niste fulgi mari… Da sa stii ca nu s-a depus…era o ninsoare anemica…desi Alin cand a vazut ii venea sa se urce in masina si sa goneasca spre Bucuresti, ca cica nu are cauciucuri de iarna:))

    raluca

    Noiembrie 23, 2008 at 10:23 am

  4. Nici noi nu avem cauciucuri de iarna, dar nu facem nazuri. Pina acum am trecut muntii iarna de citeva ori si nu am patit nimic 🙂

    andruska

    Noiembrie 23, 2008 at 10:33 am

  5. Ei da stii cum e Alin…oricum nici cu ce faceti voi nu sunt de acord…si cand am fost la munte de Revelion ai vazut si tu ce se poate intampla…poate ca in cazul asta incalzirea globala este un lucru care va ajuta, ca in cazul zapezilor de alta data va trebuiau 10 cauciucuri de iarna nu doua…

    raluca

    Noiembrie 23, 2008 at 10:39 am

  6. Ciudat…In anii ’80 bunica mea imi povestea despre iernile din copilaria ei, care nici nu se comparau cu cele din anii ’80 d.p.d.v. al cantitatii de zapada.
    Si daca si Francois Villon era de parere ca iernile din trecutul lui erau mai bogate in zapada decat cele din prezentul lui, atunci, gandind inductiv, oare cat de mari erau zapezile acum 3000 de ani de exemplu? 🙂

    alex

    Noiembrie 24, 2008 at 12:09 pm

  7. Iaca la rationamentul asta nu m-am gindit 🙂

    andruska

    Noiembrie 24, 2008 at 12:24 pm


Lasă un răspuns

