Interactiuni

Festina lente!

with 2 comments

Uneori si mie imi vine sa fac precum melcul din super-fimarea de aici. Dar de unde atita timp? Ne grabim – uneori ne grabim sa acuzam inutil – intrucit asa ni se pare noua corect (experimentul fain e aici). As mai scrie – dar ma grabesc, miine incepe o noua saptamina…

Written by Andrei Stavilă

Noiembrie 24, 2008 la 12:39 am

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foarte fain experimentul. Probabil explicatia e asociata cu imaginea de sine si cu acea (sau acel?) „political correctness” pe care eu o vad legata de comportamentul prosocial. Cu alte cuvinte, ma voi intreba cu siguranta, in cazul in care voi raspunde ca managerul nu a daunat in mod intentionat mediului, ce fel de om sunt eu daca vad asa dezastre si nu gasesc o vina in cel care a permis toate astea? Si viceversa, nu-i voi gasi niciodata merite pentru un output care a fost doar auxiliar si nu a avut nici o legatura cu vointa managerului. Totusi, logic vorbind, raspunsurile trebuia sa fi fost egale. Nu vor fi insa egale pentru nici o tema sensibila social. Daca in locul intrebarii de acolo variabila ar fi nu mediul ci romii, saracii, copiii, balenele etc, raspunsul ar fi fix acelasi. Mi-am amintit postul tau despre ce se intampla in Insulele Feroe legat de delfini sau balene… si cred ca daca ai face un experiment echivalent celui din filmulet folosind balene pe de-o parte si porci pe de alta vei avea raspunsuri total diferite.

    Intrebarile conotate moral sunt de asemenea codate cultural (iata o explicatie pentru protejarea balenelor si a delfinilor, dar nu si a porcilor), de aceea intotdeauna va prima principiul corectitudinii morale, din nevoia omului de a-si proteja imaginea de sine, dupa logica looking-glass self a lui Cooley: sunt ceea ce cred ca tu crezi ca sunt.

    Nico

    Noiembrie 24, 2008 at 3:15 pm

  2. Interesanta si explicatia ta. Eu ma gindeam ca acelasi experiment poate fi folosit pentru a demonstra ca intuitiile noastre morale sint departe de a constitui un sistem coerent si omogen…

    andruska

    Noiembrie 25, 2008 at 9:39 am


Lasă un răspuns

