Interactiuni

De ce va cistiga PSD alegerile

with 5 comments

UPDATE (30 nov. 2008, dupa anuntarea rezultatelor). Adrian Ursu imi confirma aici previziunea ca restrictiile dreptului de a vota au reprezentat un factor important in victoria PSD.

Am mai spus-o in corespondenta privata – imi pare rau ca nu am scris si aici din timp: PSD va cistiga alegerile. Motivul: votul uninominal.

Hai ca v-am uluit, asa e? Si totusi e adevarat. In noua lege a alegerilor nu e stipulat doar votul uninominal – ci si anumite chestiuni tehnice care au cam fost trecute cu vederea de mass-media. Un asemenea amanunt e urmatorul: nu au voie sa voteze decit cei care sint prezenti fizic in circumscriptiile lor in ziua alegerilor. In ceea ce priveste cetatenii romani plecati peste hotare, ei nu au voie sa voteze decit daca au rezidenta in tara respectiva, si ca atare vor vota in circumscriptiile rezervate diasporei.

Ceea ce inseamna ca le este luat dreptul fundamental de a vota urmatoarelor doua categorii:

a) studentilor aflati la studii peste hotare (in prezent, cum sintem cetateni europeni, avem voie sa stam trei luni in Europa fara rezidenta; si cum multi dintre noi venim cam o data la trei luni acasa, nimeni nu mai da o groaza de bani pe respectivele hirtii care devin astfel inutile);

b) cetatenilor romani activi, plecati in delegatii sau cu alte treburi in alte orase sau tari, ceilor plecati in vacanta, etc.

Acuma, intrebarea mea e urmatoarea: cu cine voteaza in general studentii si populatia foarte activa? Aud? Si daca aceste categorii nu mai pot vota, cine cistiga? Aha. V-am iluminat acum. Romania trateaza cu stimabilu-i curcubeu aceste doua categorii – si rezultatul se vede.

Se pare ca ultimul sondaj INSOMAR deja da PSD-ul cistigator. Pe blogul lui Ioan T. Morar au inceput deja pariurile. Ramine sa ma bucur de o singura chestiune: se pare ca Vadim si Becali ramin pe tusa (ce sa-i faci, baietii buni au plecat si ei la munca peste hotare si nu mai are cine sa-i voteze!).

Daca au macar o bruma de responsabilitate, PD-L si PNL ar trebui sa refaca Alianta DA. Tariceanu se pare ca a facut un prim pas, spunind ca nu va tine cu dintii de functia de premier, „daca partidul i-o va cere”. E un semnal bun. Sa vedem.

Written by Andrei Stavilă

Noiembrie 25, 2008 la 10:39 am

5 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Din nefericire pentru noi, românii cred că ai dreptate. Dacă nu asistăm la schimbări majore de strategie în campania partidelor de drepta, PSD-ul merge triumfător spre victorie aproape sigură.

    Totuşi, speranţa moare ultima. :))

    Vasile Blogescu

    Noiembrie 25, 2008 at 2:56 pm

  2. Speranta moare ultima, dar luminita de la capatul tunelului s-a stins: vezi bine, trebuie sa facem economie – doar e criza mare, monser!

    andruska

    Noiembrie 25, 2008 at 3:43 pm

  3. Totusi sper ca natiunea s-a mai desteptat un pic in ultimii ani. Vom vedea ce aleg acum ca cetateni europeni precum si cat au invatat din experienta europeana.

    Vasile Blogescu

    Noiembrie 25, 2008 at 4:55 pm

  4. sunt curios, pe ce te bazezi cand sugerezi ca diaspora ar vota PSD? aici in Toronto, de pilda, toata lumea voteaza Basescu, PSD n-a iesit niciodata castigator.

    zamolxis

    Noiembrie 30, 2008 at 1:38 am

  5. Imi pare rau, dar cred ca m-ai inteles gresit:
    1. In postul meu nu am spus nimic despre diaspora.
    2. Am vorbit doar despre (a) studentii plecati la studii in strainatate si despre (b) oamenii foarte activi, care nu pot fi in circumscriptiile lor in ziua votarii.
    3. Am spus ca aceste doua categorii voteaza in general si traditional dreapta.
    4. Am spus ca acestor doua categorii, prin noua lege, li se ia dreptul constitutional de a vota.
    5. Concluzia logica: dreapta va pierde o groaza de voturi. Ceea ce, din nefericire, va ajuta PSD-ul.

    andruska

    Noiembrie 30, 2008 at 7:47 am


Lasă un răspuns

