Interactiuni

La notar

leave a comment »

Ma aflam deunazi intr-un birou notarial, pentru legalizarea unor traduceri. Notarul incerca sa-i explice omului aflat in fata mea ca nu are toate actele in regula pentru a-si pune casa lui (dar a carei proprietar era o matusa) pe numele sotiei – chiar daca matusa e de acord.

Notarul: Matusa dumneavoastra se poate razgindi oricind, va puteti certa…

Clientul: Nu, doamna, nu sintem noi o familie din acelea…

Notarul:Hai, dom’le, mai lasa-ma. De cind sint in bransa am vazut atitea, cit nici nu va puteti inchipui. Eu nici in sotul meu nu am incredere, cum sa am in matusa dumneavoastra?

Trei intrebari imi vin in minte:

1. Care este legatura intre proliferarea uluitoare a legilor (avem legi practic pentru orice, si inca se inmultesc) si relatiile umane? In ce sens prima poate schimba perceptia noastra asupra ultimei, si invers?

2. Daca vrei sa vezi adevarata fata a speciei umane, raul cel mai mare de care este omul in stare, nu cumva cimpul de lupta devine irelevant in fata salii de judecata, a cabinetului notarial sau avocatesc?

3. Cum schimba meseria pe care o avem perceptia noastra asupra unor largi parti din experienta cotidiana? Cum vede un avocat relatiile inter-umane? Mai poate fi el naiv? Cum vede un ginecolog dragostea fizica? Mai e in stare un critic literar sa simta, citind un roman, placerea pe care o simt eu, ca simplu amator? Cum percepe un preot, sau un medic legist, masca mortii?

Written by Andrei Stavilă

Decembrie 19, 2008 la 9:56 am

Lasă un răspuns

