Interactiuni

Ungaria, my love (1). Serviciile

with 5 comments

Debuteaza chiar de azi o noua categorie de posturi – pe care am numit-o, simplu, „Ungaria, my love”. Va cuprinde un serial cu lucruri pozitive si negative despre aceasta tara fascinanta, cu o capitala minunata. Desigur, observatiile mele sint subiective si nu pot fi generalizate. Dar de multe ori ne formam opinii despre un popor sau altul in functie de micile lucruri care ni se intimpla personal. Este exact metoda pe care doresc sa o folosesc aici. Si incep cu eticheta „asa da”!

In aprilie anul trecut mi-am cumparat din Budapesta o masina de tuns speciala pentru ciini, beneficiind de un an garantie. Dupa prima folosire n-a mai mers neam, asa ca am dat fuga la magazin. Persoanele de acolo, care vorbeau engleza mai bine decit mine (in conditiile in care oricine stie ca, in Ungaria, foarte putini indivizi stiu macar o boaba de engleza!) s-au uitat la aparat, l-au intors pe toate partile si mi-au explicat, cu rabdare si bun simt, ca ar trebui sa o desfac, sa o curat si sa o ung cu ulei dupa fiecare folosire.

Buuunnn…. Acum o luna, alta problema: masina mergea in primele doua minute, dar dupa aceea se bloca. Problema de motor, caci de altfel era super-lustruita. Dau fuga iarasi la magazin, unde aceleasi doamne, dupa ce le-am explicat care este problema, au hotarit, fara prea multe discutii, ca este necesar sa imi schimbe produsul vechi cu unul nou. Evident, am ramas masca. Ma intreb, oare cum ar fi decurs aceste doua intilniri daca as fi avut problemele respective in Romania? La cite umilinte as fi fost supus? Si oare as fi beneficiat de garantie? Sa fim seriosi!

Acuma, nu stiu daca personajele respective s-au purtat asa pentru ca eram un strain (evident nu am spus ca sint roman), sau pentru ca acesta este standardul de comportament in mod normal. Ideea este ca, atunci cind voi pleca din Ungaria, voi avea inca o amintire placuta, si un motiv in plus sa ii respect pe unguri. Oare citi straini pot spune la fel despre Romania si despre romani?

Written by Andrei Stavilă

Ianuarie 15, 2009 la 11:23 pm

5 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ca roman te inteleg,normalitatea implica un efort de adaptare 🙂

    Florea

    Ianuarie 16, 2009 at 7:40 am

  2. Oho, si ce efort! Voi povesti in serialele urmatoare ca nu e usor sa devii civilizat!

    andruska

    Ianuarie 16, 2009 at 8:20 am

  3. Nu ma mai cert cu tine pe tema romanilor, da iti amintesc ca eu candva am pomenit despre niste chestii asemanatoare: http://ralcaranfil.blogspot.com/2008/09/se-imbunatatesc-serviciile-in-romania.html

    raluca

    Ianuarie 16, 2009 at 12:51 pm

  4. Cunosc postul. Dea Domul sa fie asa tot timpul!

    andruska

    Ianuarie 16, 2009 at 1:49 pm

  5. Si nu doar serviciile sunt de nota 10, cat si comportamentul si atentia personala pe care ti-o dau cand ai ceva de rezolvat! Eu fiind handicapata, le-am aratat carnetul de handicap, si mi l-au validat imediat, doarece politistul imi pusese deja o petlita, nefiind obisnuit cu Cartonasul albastru din USA. Am multi Transilvaneni acolo si ii vizitez anual.

    Dr Lazin

    Ianuarie 7, 2010 at 9:04 am


Lasă un răspuns

