Interactiuni

…că n-am avut timp!

with one comment

Imi vine sa urlu atunci cind aud unii „intelectuali fini” cum se pling de cit de mult muncesc ei, sarmanii, si cit ar dori sa duca o viata de… cioban! Iata cam ce inseamna viata de cioban (dincolo de partea hazlie, exista si ceva tragic aici). Valeriu Anania povesteste, in „Memoriile” sale, despre intilnirea cu un oier in munti:

„Baciul m’a ospatat cum se cuvine si vorbea trebaluind prin ceair si nu statea o clipa locului, strecurind casul, fierbind zerul, incercind sa dreaga săcoteile rupte si bombanindu-si fata ca n’a avut grija de ele.

– Ciobania e meserie grea, parinte, zicea el, nu cum spun unii ca noi nu facem altceva decit sa cintam din fluier si sa numaram stelele. Pe mine m’a facut mama la stina si am crescut intre oi, si tot la oi am imbatrinit si n’am avut o zi de odihna si socoteam fătatul țurcanelor pina’n vremea de a-mi zice rugaciunile si uite-asa am tinut ce se vede […] eu intr’o parte, la stina, muierea acasa, cu ale ei, cu torsul si țesutul, ca si ea venea la mine tot pe fuga si nici n’o vedeam bine si o rezemam, asa, de cite un fag, si uite-asa ne-am facut copiii, ca n’am avut timp.” (Valeriu Anania, Memorii, Polirom, 2008, p. 87)

Written by Andrei Stavilă

Ianuarie 21, 2009 la 10:42 pm

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vorba baciului-asa s-a (pro)creat poporu’ roman- 🙂

    Florea

    Ianuarie 22, 2009 at 2:25 am


Lasă un răspuns

