Interactiuni

Sala de forță / body-building

with 13 comments

Da, pina la urma am facut si eu pasul asta: m-am apucat de sport, desi nu pricep in ruptul capului ce l-a indemnat pe om sa inventeze o asemenea tortura pentru un biet corp facut din carne si oase.

Chiar asa, ce poate fi placut sa pedalezi la o bicicleta fara roti, zgîindu-te pe ecranul din fata ta cîti metri faci, cîte calorii pierzi, cît timp trece? Sau de ce poate fi interesant sa alergi pe o platforma rotitoare, si tu da-i si lupta, cu limba scoasa, sa mai acoperi un kilometru, si inca unul, pina iti ies ochii din orbite. Dar ridicatul unor caramizi in toate pozitiile kamasutrice posibile (prin fata, pe la spate, cu cracii in sus sau intins la orizontala, si asa mult – din nefericire prea mult! – mai departe!) ce placere va aduce?

Lucrezi acum bicepsul, in paralel cu tricepsul evident, apoi pectoralii in paralel cu deltoizii, tragi caramizi de fier, impingi roti grele, haltere, gantere, mama ma-sii! Si tot timpul asta transpiri leoarcă, fața ti se schimonoseste de la atita sare ramasa pe obraji, plaminii infierbintati iti cer apa, gitul uscat vrea o bere!

Si incep sa-ti treaca prin fata ochilor imagini paradisiace: pizza cum numai tu stii sa faci, oua jumari cu tochitura ca la bunica, ceafa de porc minjita cu mujdei zimbind gales de linga boțul cu mamaliga, slanina afumata cu ceapa verde, cirnati – o, da, cirnati afumati cu paprika si usturoi! – plus tuica batrina, vinul, berea. Si cum visai tu mai frumos asa, deodata buf! Aaaaa, nu erai in paradis, ci pe platforma de alergat, si ai uitat sa mai dai din picioare!

Trezit brusc, te uiti in jur si vezi numai ciudati: mai intii categoria burtosilor, ca astia-s ca tine. Toti vin cu speranta ca vor avea un abdomen de vis in doua, hai trei sedinte. Si toti, dezamagiti, isi iau abonament la restaurantul din colt dupa a patra. Mai este, desigur, categoria „ghicilor”. Slabanogi, plini de cosuri si cu ochelari Police „Mircea Eliade”, trag la fiare cu sîrg, mai-mai si-o face un corp beton sa atraga fete. Desigur, cei mai enervanti sint aia smecheri, tragatori la fiare cu vechi state de plata. Se plimba prin sala importanti si tzapeni, isi tin miinile departate de corp, ca de – au deltoizii atit de mari, incit alta pozitie nu pot adopta. Astia „baga” ca boul la jug: sint de ajuns doua repetari a cite doua ridicari cu doua sute de kile, si e destul sa-si gidile orgoliul iar apoi sa stea toata sedinta vrajind gagicile de prin preajma. Care gagici alcatuiesc o alta categorie: „daroșka” zdrahoane  din inima mamei Rusii, slabanoage care-si ridica puloverul si au deja muschi, si mai ales – mama, cum sa nu-ti cada gantera pe picior – alea cu corp de profesoara de fitness!

Si te intrebi, ce cauti tu in toata adunatura asta? De ce va trebui sa suferi miine de durere musculara? Si la urma urmei, de ce sa vreau ceva naspa cind am ceva frumos? Cred ca ma mai duc de doua-trei ori la sala asa, ca am vazut eu una cu corp de Carmen Bruma si trebuie s-o intreb ce cauta pe-acolo, iar dupa aia ma apuc frumusel de cura de slabire prin infometare, chestie deja incercata anul trecut si, in pofida unor ameteli de moment, cu rezultate vizibile rapid.

Written by Andrei Stavilă

Februarie 16, 2009 la 10:45 pm

Publicat în Insomii

Tagged with , , , , ,

13 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mie sala de forta mi se pare o tampenie, mai ales la anii nostri. Nu exista fitness sau cum s-o mai cheama ala si de baieti, ca mi se pare mai funn si chiar simti ca dai jos. Eu cred ca la fiare totusi iti modelezi anumiti muschi nicedecum sa slabesti… Dar eu te felicit. Ma chinui de muuuuuuuuuuuuult timp sa fac pasul pe care l-ai facut tu, doar sa imi fac abonament ca apoi vad eu daca ma duc sau nu… Si mai ales ca langa mine s-a deschis o sala asa faina…

    raluca

    Februarie 17, 2009 at 7:51 am

  2. @ Ral
    Pai unii ar spune ca tocmai la anii nostri trebuie sa incepi faci sport 🙂
    Ral, fitness-ul, ca si sala de forta, e si pentru fete si pentru baieti. In Occident asa e. Aici la CEU la sala de forta am vazut ieri vreo cinci fete. Numai in Romania baietii nu merg la fitness de rusine, numai la noi se considera ca sala de forta e pentru baieti si fitness-ul pentru fete.
    A, si in sala de forta poti face si fitness – asta faceau fetele, numai ca individual 🙂
    Mie insa nu imi place fitness-ul de grup – acolo unde oricum nu te poti coordona asa cum vezi la televizor 🙂

    andruska

    Februarie 17, 2009 at 10:23 am

  3. :)) Da de cand ai devenit tu asa expert in sporturi? Si asa cum am spus cred ca la fiare iti modelezi muschii nu slabesti…in fine nu stiu, nu ma pricep, nu ma pasioneaza, da oricum daca te apuci serios trebuie sa renunti la mancarea grasa si atunci cum se impaca asta cu noul tau serial de pe blog? poate incepi cu mancaruri cu mai putine grasimi…

    raluca

    Februarie 17, 2009 at 4:17 pm

  4. Pai si slabesti, din moment ce transpiri si din moment ce pedalezi la bicicleta si alergi pe treaba aia care nu stiu cum se cheama kilometri intregi. Si astea fac parte din sala unde merg eu. Si mai sint exercitiile pentru burta…
    La grasimi nu cred ca renunt total vreodata 🙂 Important e sa renunt la cantitatea de grasimi ingurgitata (destul de mare, in ultima vreme) si iarasi important e sa fac miscare (total absenta in ultimele trei luni).
    Eh, acuma sa vad daca reusesc sa ma tin de asta. Am avut toata ziua dureri groaznice de muschi, deci cred ca mai astept vreo doua zile pina cind o iau de la capat 🙂

    andruska

    Februarie 17, 2009 at 11:11 pm

  5. Eu m-am apucat de inot ca sa ard caloriile depozitate de cativa ani, m-am apucat acum o saptamana si ca sa vezi am inceput sa am o pofta de mancare nebuna … asa ca dupa ce vin de la inot mananc cu o mult mai mare pofta ce gasesc prin frigider :))
    Iar astazi am dat si peste un articol cum ca e mai bine sa faci jogging decat inot daca vrei sa slabesti. Cica datorita apei reci din bazin, inotatorii ajung sa fie cu stratul de grasime mai gros decat alergatorii sau ciclistii … dar nu ne oprim noi cu una cu doua acum :))
    ce-i „daroshka” ?

    succes la ridicat, opinteli, impins etc.:)

    IM

    Februarie 18, 2009 at 2:43 am

  6. Inca de cind eram mic, prin „daroshka” se intelegea, in nordul Moldovei, o femeie grasa. Cica e un cuvint rusesc, dar banuiesc ca e o stilcire, o deformare a unui astfel de cuvint. Habar n-am, ideea este ca mi-a ramas in minte cuvintul asta, si il folosesc desi s-ar putea sa fie inexistent. Chiar, poate imi spui tu, ti se pare ca seamana cu vreun cuvint rusesc?

    andruska

    Februarie 18, 2009 at 10:02 am

  7. hai ca mi-a placut asta,modul in care ai abordat tema si felul in care ai prezentat-o…din capul locului as vrea sa-mi exprim opinia mea referitor cu mersul la sala si „chinuitul corpului” cum zici tu 🙂 Nu-i asa ca oamenii cu burta sufera de boli cardiace si mor mai repede ? nu-i asa ca atunci cind ai un corp atletic te simti bine in pielea ta, arati bine, esti mai increzut si pina la urma esti si mai sanatos.Toate astea cu limita, sa nu ajungem sa tragem de fiare cum ai spus tu ca :boul la jug: :)))
    si da, a merge la sala nu e cel mai bun mmod de a face sport….dar e cel mai rapid si efectiv mod de a obtine ceea ce vrei intr-un timp relativ scurt si fara prea multa dedicatie si vointa. Dupa ce ti-ai :construit: corpul pe care il vrei poti sa faci si ceva sport gen inot,fotbal,box etc.
    si la categoriile care le-ai evidentiat tu foarte bine as mai adauga una,care desi e pe cale de disparitie exista inca…aia care au corp atletic(a se interpreta bine facut,dar nu neaparat de 100kg), nu stau cu mainele desfacute, nu se dau mari,sunt modesti si ii ajuta pe incepatori…pur si simplu vin la sala, isi fac treaba indiferenti si pleaca….din astia, sa mai tot dea Domnnu’ 🙂

    P.S.: bravo,imi place blog-ul tau…am sa-l citesc cu placere si in continuare..bafta

    sorin

    Aprilie 19, 2009 at 5:41 pm

  8. @ Sorin
    1. Asa e, ai dreptate… Esti mai sanatos, mai frumos, si ai mai mult success la fete… Si cel mai important, nu mai scoti limba cind urci scarile 🙂
    2. Iarasi de acord, a merge la sala e cel mai rapid mod de a obtine ce vrei, dar sa stii ca vointa e esentiala. Stiu prieteni care pur si simplu nu au vointa sa mearga constant… Uneori nici mie nu imi e usor cind ma gindesc ca iar ma asteapta o zi de sala (desi uneori imi place, facind sport imi golesc mintea de ginduri si asta uneori mi se pare fain)… Si sa nu mai zic ca acum de Paste pun inapoi imediat cele 5 kile pe care le-am dat jos cu greu intr-o luna 😦
    3. Mda, am intilnit si eu oameni asa misto, dar as dori sa fie mai multi din categoria asta…
    4. Multumesc si te mai astept cu comentarii. Bafta si tie, sarbatori luminoase in continuare!

    andruska

    Aprilie 19, 2009 at 8:54 pm

  9. Foarte tare postarea, am ras cu pofta. Sunt in aceeasi situatie cu tine. Si eu am postat azi pe blogul meu despre subiectul asta. :)))

    Alex Nastase

    Iulie 2, 2009 at 1:38 pm

  10. Mai tare e faptul ca intre timp a inceput sa-mi placa 🙂

    andruska

    Iulie 12, 2009 at 11:49 pm

  11. Mai nasol e cu lasatul, vei lua in greutate putin si daca nu folosesti suplimente nutritive 😛

    krossfire

    Iulie 13, 2009 at 6:56 am

  12. Stiu, am venit in Romania si in doua saptamini am si pus doua kile si jumate… Trebuie sa gasesc o sala mai acatarii in Iasi, si asta cit de repede posibil, ca altfel toata munca a fost in van.

    andruska

    Iulie 13, 2009 at 8:40 am

  13. Incearca un ceai de urzica pentru mentinere cand n-ai sala, dar vezi sa nu-ti afecteze rinichii in cantitati mari.

    krossfire

    Iulie 18, 2009 at 4:31 pm


Lasă un răspuns

