Interactiuni

Blog update: autori invitati

with 3 comments

Dupa cum deja am anuntat, incerc sa dezvolt acest blog si astfel sa va ofer citeva surprize. Sint foarte bucuros sa anunt astazi doi autori invitati: Iuli si Arankas*. Iuli va scrie despre subiecte generale dar – sper eu – va lansa si dezbateri privind latura morala a diverselor evenimente la zi (etica fiind domeniul sau forte). Iarasi, sper sa gaseasca timp in viitorul apropiat pentru un serial pe care i l-am propus. Arankas va avea un serial propriu (iata deci al patrulea serial al blogului), care se va difuza aici in fiecare joi si al carui nume va fi anuntat odata cu primul episod. Serialul va trata variate trenduri in arta contemporana si unele opere controversate.

Blogul cistiga astfel puternic in autoritate in zonele amintite, subiectele de etica si estetica fiind tratate de oameni care stiu ce spun. Totusi, vreau sa anunt cititorii ca blogul nu va deveni mai elitist si nu isi va schimba orientarea spre subiecte academice. Asa cum am mai scris, nu exista subiect trivial sau neinteresant, ci doar tratare necorespunzatoare a unei idei. A trata insa o idee inteligent nu inseamna a fi elitist. Vom continua sa scriem (si sper ca pot vorbi si in numele autorilor invitati) fara a face uz de un limbaj pretios. Desigur, aceasta orientare generala nu exclude si aparitia ocazionala a unor dezbateri academice, atunci cind unul din autori va considera importanta o asemenea dezbatere.

Aceste schimbari impun, probabil, si alte modificari. Poate voi schimba numele blogului si chiar pagina intitulata „Andruska”. Nu ma grabesc, si schimbarile vor fi anuntate cind va fi cazul. Va multumesc pentru citire si tineti aproape – vor urma posturi extrem de interesante!

*Arankas este, de fapt, Alina. Insa cum toate scrierile posibile ori fantastice ale numelui existau deja ca avataruri pe wordpress, alegerea pseudonimului s-a dovedit o solutie mai fericita. Desi chiar si aici lucrurile au mers greu, intrucit si „Aranka” exista deja – iata cum s-a ajuns la Arankas! 🙂

Written by Andrei Stavilă

Martie 9, 2009 la 10:31 am

Publicat în Blogosfera

Tagged with ,

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Multam fain, Andruska! Am in plan citeva posturi la care trebuie sa lucrez ceva mai mult (poate in acest Spring Break care soseste in citva zile):

    (1) una bucata despre prostie (ca sa vad si eu cit de mult intru sub incidenta ei);

    (2) una bucata despre mindfucking si bullshitting, oarecum legate de prosti(r)e (iarasi, ca sa vad cit de mult perpetrez si cit de mult se perpetreaza asupra mea asa ceva);

    (3) una bucata despre arta si moralitate (in care voi incerca sa expun liniile mari ale dezbaterii, intimplata de pe la 1998 incoace in mod mai consistent, in jurul asa-numitului „ethical criticism”)

    (4) una bucata despre o tema tare „draga” mie, anume ceea ce numesc eu „regressus ad ethnicum” (adica acel fenomen interesant care se petrece cu multi romani aflatori ei preste hotare si care consta intr-o resurgenta a practicilor cu iz etnic: eating Romanian food, listening to Romanian music, keeping in touch with Romanians globally, hanging out with the Romanians locally, and stuff like that). Voi incerca probabil o descriere fenomenologica a acestui fenomen, asa cum ma voi pricepe mai bine.

    (5) poate voi relua si Bestiarul la un moment dat.

    Asa cum vezi, am in proiect mai putine teme etice stricto sensu, pe care le confinez spatiului muncii gagademice, si mai mult cestiuni ale cotidianitatii noastre.

    Iuli

    Martie 9, 2009 at 7:40 pm

  2. Toate temele mi se par super interesante. Abia astept!
    Despre „On Bullshit” am scris si eu acum un an, aici. Cred ca gresesti, eseul nu a fost scris in 2005. Eu l-am gasit intr-o carte a lui Frankfurt din 1988 🙂
    Daca scrii despre cele doua eseuri semnate Frankfurt si McGill, ar fi interesant mai intii sa le si prezinti in mare, ca sa stie toti despre ce e vorba. Succes!

    andruska

    Martie 10, 2009 at 4:43 pm

  3. E adevarat, insa orice reeditare e o noua aruncare a unui text in spatiul constiintei unui public nou, aflator intr-un context nou. De altfel, e posibil ca Frankfurt sa fi mizat pe orizontul de asteptare al publicului american satul de razboiul din Irak, propus in baza unor „argumente” bullshit. In orice caz, ca punctul retoric sa-mi reuseasca, trebuie sa scriu CA SI CUM aceasta carte e noua. Pentru mine, cel putin, ea este noua.

    Iuli

    Martie 11, 2009 at 4:54 am


Lasă un răspuns

