Interactiuni

Stiri cu intelectuali

leave a comment »

Doua vesti mi-au atras atentia in ziarele de azi:

1. Doream de mult timp sa scriu despre Umberto Eco si site-ul lui, in special de excelenta pagina de intimpinare About God and Dan Brown. Cind voi gasi nitel ragaz sa abordez pe indelete subiectul, chiar vreau sa scriu aici. Pina atunci insa, am aflat ca Eco ia apararea romanilor in La Repubblica (aici). Un comentariu cit-de-cit explicativ al articolului il gasiti pe blogul lui Razvan Vintilescu. Din nefericire, nu am gasit nicaieri traducerea integrala a textului. Deci, daca cineva stie bine intaliana si este dispus sa faca traducerea, voi gazdui cu multa bucurie pe blog articolul respectiv.

2. Traian Razvan Ungureanu se desparte de Cotidianul.Eu nu consider ca TRU este jurnalist in adevaratul sens al cuvintului. Cred ca munca de jurnalist presupune mai mult decit datul cu parerea din imobilitatea confortabila a fotoliului. TRU insa crede altfel.

Am fost convins ca, imediat dupa alegeri, TRU a atins limita penibilului, prin faptul ca nu a denuntat alianta contra naturii PDL-PSD (desi el militase constant si furios impotriva PSD inaintea chemarii populatiei la urne). Se pare ca am gresit: limita penibilului a atins-o TRU cu trei zile in urma cind Cotidianul a s-a despartit de el. Nu mi-a venit sa-mi cred ochilor cind am citit afirmatia sa, cu trimitere la fostii colegi de presa: „Mizeria morală nu poate multiplica decât mizeria morală„. Poate ar trebui totusi sa ne vedem intii parul din ochii nostri, si abia apoi paiul din ochii altora.

Mie personal imi place politica ziarului Cotidianul de a nu accepta comentatori angajati politic drept editorialisti, dar si ideea de a semnala orice articol scris de un politician (atunci cind este rugat de ziar sa o faca) notind functia reala a individului sub numele autorului. Mi se pare normal, just si cinstit. TRU insa crede altfel.

Spre deosebire de el, Sever Voinescu (un om pe care uneori il citesc, desi de obicei nu sint de acord cu el) a plecat de la acelasi ziar, tot din cauza intrarii in politica, cu mult bun simt. TRU insa face scandal ca a fost dat afara: lui i se parea normal sa fie luat in vizor drept posibil candidat pe listele PDL pentru Parlamentul European, sa confirme discutiile pe care le-a avut in acest sens, dar in acelasi timp sa scrie la un ziar sub masca jurnalismului independent. Mizeria morala nu se afla la Cotidianul, ci chiar in curtea lui TRU. M-am lamurit de asta dupa trei episoade jenante: salturile mortal-(i)morale de dupa alegeri (intii aici, apoi aici), sustinerea Elenei Basescu (un politician redutabil, evident – TRU o stie, numai noi nu o vedem!) pe listele PDL pentru Parlamentul European, si plecarea lui de la Cotidianul.

Surse referitor la plecarea lui TRU: articolul lui TRU; raspunsuri: Doru Buscu; Cristian Teodorescu (aici si aici); Ioan T. Morar; Costi Rogozanu; Pavel Lucescu (aici si aici); Daniel Vighi.

Written by Andrei Stavilă

Martie 9, 2009 la 5:00 pm

Lasă un răspuns

