Interactiuni

Plesu, despre etica dialogului si lasitate pe net

with 6 comments

Cu doua saptamini in urma ma razboiam cu persoanele care inteleg sa iti aplice lovituri in cap sau sub centura la umbra anonimatului. Spuneam acolo ca, desi pseudonimul nu mi se pare tocmai ok atunci cind intri intr-o discutie (cred ca e normal sa iti asumi ideile exprimate, daca tot simti nevoia sa ni le impartasesti), totusi este acceptabil in masura in care respecti o minima etica a dialogului. Asta ar insemna sa discuti civilizat, sa dezbati ideile si sa nu aplici sofismul ad personam (adica sa nu ataci autorul ideilor exprimate).

Dar in momentul in care alegi sa nu respecti aceste trei reguli de minim bun simt, in momentul in care acuzi o persoana, consider normal sa semnezi cu propriul nume. Daca tot vrei razboi cu cineva, nu este corect sa injunghii omul pe la spate, nu poti fi – pe linga nesimtit –  si laș. Desi nu o cred necesara sau binefacatoare, pot intelege dorinta unor frustrati de a se lua de altii, de a musca precum un ciine legat toata viata lui in lanț. Inteleg diversele cauze ale agresivitatii, insa lașitatea nu are scuze.

Intimplator, Andrei Plesu publica un articol excelent in „Adevarul”, exact pe aceeasi tema, si nu pot decit sa ii dau perfecta dreptate. Vi-l recomand, n-o sa va ia mult timp, nu e lung. Ii multumesc cititorului meu Florea pentru trimiterea link-ului respectiv.

Written by Andrei Stavilă

Martie 19, 2009 la 4:00 pm

6 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. E just ce spune Plesu, dar am un mic amendament: nu cred ca e o problema sa semnezi cu pseudonim, atita vreme cit te mentii intr-o etica a dialogului (de pilda, nu ataci persoana cu care discuti). In fond, ce ne intereseaza intr-un dialog e sa ne angajam cu puncte de vedere multiple, indiferent cine se intimpla sa le sustina. Din acest punct de vedere, faptul ca ai sau nu cunostinta despre identitatea celui care iti scrie nu ar trebui sa mai conteaze in economia dialogului.

    Iuli

    Martie 19, 2009 at 6:54 pm

  2. @Iuli: pai nu asta zice si articolul lui Andruska?

    Ma intereseaza subektu’, dat fiind ca si eu-s oarecum anonim, asa ca I’m off to read the mofo.

    zamolxis

    Martie 19, 2009 at 7:06 pm

  3. @ Iuli
    Exact asta spuneam si eu 🙂

    andruska

    Martie 19, 2009 at 11:27 pm

  4. Am realizat si eu asta :). Facusem click pe textul lui Plesu inainte sa citesc tot postul tau, am rapuns cum am crezut eu de cuviinta si ulterior, citind postul tau, am realizat ca eram gind la gind.

    Iuli

    Martie 19, 2009 at 11:50 pm

  5. Plesu asta na fost ministru de externe parca? Ce importanta are ce spune el?

    dadatroll

    Aprilie 4, 2009 at 1:23 am

  6. Nu prea inteleg de ce ar avea o legatura faptul ca a fost ministru de externe cu ceea ce scrie el ca eseist / filosof. Nu in ultimul rind, din cite stiu ministeriatul lui a fost unul bun, isi facea singur discursurile si era extrem de apreciat de catre interlocutorii lui. Clasa se vede de departe…

    andruska

    Aprilie 4, 2009 at 8:14 am


Lasă un răspuns

