Interactiuni

Ungaria, my love (12). Orasele gemene

with 6 comments

Ratacind intr-o noapte pe strazile Budapestei, am dat peste un „monument” extrem de ciudat. Credeam ca e o reclama la un eveniment artistic, la o noapte gen „Halloween”, sau poate la un circ. Gresit. Iata doua fotografii:

img_5602-640x480 img_5601-640x480

Pe placuta scrie, intr-o traducere libera: „Orasele gemene ale burgului Elisabetei”. Erzsebet Varos inseamna „orasul Elisabetei” (probabil e vorba de Imparateasa Sissi a Austriei si Ungariei) si se poate referi la: (a) denominatia in maghiara a orasului Dumbraveni, din judetul Sibiu; (b) sectorul al VII-lea din Budapesta; (c) o asezare disparuta, astazi cartier al orasului Szeged din Ungaria (sursa). Nu am prea inteles la ce anume se refera monumentul, dar trebuie sa recunoasteti ca este cel putin ciudat. Oricum, un alt magnet al aparatelor de fotografiat si al turistilor, dupa cum se poate observa si intr-una din fotografiile de mai sus.

Written by Andrei Stavilă

Aprilie 3, 2009 la 9:13 pm

6 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mai stii, ia o echipa cu tine si poate faceti de un documentar cu iz istoric 🙂

    krossfire

    Aprilie 4, 2009 at 6:49 am

  2. Pai sa stii ca m-as apuca de ceva de genul „Un roman la Budapesta” 🙂

    andruska

    Aprilie 4, 2009 at 8:16 am

  3. Eventual filmat cu o camera amateur si cu replici ”The average hungarian is a mostly harmless creature, unlike the PRM manuals show it”. Shhht…we musn’t be too close to its hunting grounds !

    krossfire

    Aprilie 4, 2009 at 8:39 am

  4. nu cred c-ar fi iz istoric, ca el o iubeste – vezi titlu. ar fi mai degraba sex ed 😛

    zamolxis

    Aprilie 4, 2009 at 2:03 pm

  5. […] oală separată. Focul dat încet, am plecat să mă plimb pe blog. Să nu faceţi ca mine! Andruşca m-a dat gata din prima: „Rătăcind într-o noapte pe străzile Budapestei…” N-am mai […]

  6. @ Zamolxis: pai tot se spune ca Budapesta este a doua capitala a Europei, dupa Amsterdam, la capitolul asta! Desi eu, sincer sa fiu, nu prea inteleg de ce – daca exista ceva, totul e ascuns bine 🙂

    andruska

    Aprilie 5, 2009 at 9:40 am


Lasă un răspuns

