Interactiuni

Pui Jambalaya

with 13 comments

Reteta initiala o puteti gasi aici, insa eu am considerat potrivit sa o simplific si sa o clarific (asta dupa doua incercari nu tocmai reusite). Puiul Jambalaya este o mincare excelenta, insa proportiile trebuie respectate iar rabdarea voastra trebuie sa reziste incercarii – altfel veti da gres.

Ingrediente:3-4 picioare de pui (sau echivalentul cantitatii in piept de pui), dezosate si transate; o ceapa mare; o telina mai mica; unul-doi ardei grasi; 2 ardei iuti; 6-7 catei de usturoi; 3 rosii; citeva felii de jambon; citeva felii de cirnaciori iuti; doi pumni de orez; cimbru; sare; ulei; boia de ardei iute; 3 frunze de dafin; doua linguri de Salsa; patrunjel; 2 linguri faina de griu.

Mod de preparare: de obicei, mie imi place sa pregatesc intii toate ingredientele, si abia apoi sa ma apuc de gatirea propriu-zisa a mincarii. In acest fel, evitam pericolul de a praji prea mult carnea, de pilda, in timp ce taiem rosiile. Deci: intii dezosam carnea si o transam (bucatile trebuie sa fie mai mari, nu mici precum veti vedea in imaginea de mai jos); taiem feliile de jambon si cirnaciorii. Taiem ceapa cit mai marunt, apoi taiem telina (ajung cam doua miini, nu trebuie sa folosim toata capatina). Maruntim rosiile (asta dupa ce le-am curatat in prealabil de coaja) si transam ardeii grasi in cubulete mici; taiem patrunjelul, iar pe o farfurie separata vom pune cateii de usturoi curatati si taiati felii si cei doi ardei iuti taiati si ei in feliute subtiri (si, evident, curatati de seminte). Punem la indemina sarea, boia de ardei, frunzele de dafin, cimbrul, orezul, salsa, faina de griu si turnam ulei in tigaie. Daca totul a decurs bine, va trebui sa aveti ceva precum in fotografia de mai jos:

0131-pui-jambalaya-640x480

In acest moment ne putem apuca de gatit. Uscam bucatile de pui cu un servetel, le trecem prin faina de griu si le punem la prajit in cratita cu mult ulei incins bine. Lasam cam 10 minute – sau, ma rog, pina se rumeneste. Scoatem apoi bucatile de pui, le saram, si le lasam deoparte:

0132-pui-jambalaya-640x480

Acum e bine sa folosim un ceaun, in care punem doua linguri de ulei. Cind uleiul se incinge, calim ceapa tocata, apoi adaugam telina, ardeiul gras maruntit si cei doi ardei iuti taiati in felii subtiri. Amestecam din cind in cind, pina compozitia incepe sa aiba o culoare maronie stralucitoare:

0133-pui-jambalaya-640x480

Adaugam apoi in tigaie bucatile de pui, rosiile, cimbrul, usturoiul taiat felii, boia de ardei iute si trei frunze de dafin, feliutele de jambon si de cirnacior picant, doua linguri de Salsa (si, daca dorim, una-doua linguri de bulion; ca sa nu se prinda de ceaun, putem adauga si una-doua linguri de apa). Mestecam bine, punem capacul si innabusim la foc mic timp de 20 de minute. Intre timp, fierbem orezul (pentru un gust mai bun, eu fierb orezul de obicei in apa in care am adaugat mai intii un cubulet de supa de pui). Dupa ce mincarica din ceaun e gata, punem deasupra patrunjel tocat. Pofta buna!

0134-pui-jambalaya-640x480

Written by Andrei Stavilă

Mai 3, 2009 la 7:00 am

Publicat în Ceaunu' si Cratitza

Tagged with

13 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu stiu ce e, da arata asa bine ca acum m-as urca in avion sa vin la voi poate mai prind o bucatica…yammy

    raluca

    Mai 3, 2009 at 7:43 am

  2. Pai te asteptam 🙂

    andruska

    Mai 3, 2009 at 8:18 am

  3. Pai e mai greu cu ajunsul la voi, da poate cand ne mai vedem imi gatesti si mie una din minunatiile pe care le pui pe blog:)

    raluca

    Mai 3, 2009 at 9:55 am

  4. S-a facut!

    andruska

    Mai 3, 2009 at 11:52 am

  5. Te-as sfatui sa aplici si la un program de Creative Cooking, Andruska! Sau macar sa iei un certificat in Culinary Philosophy (sau Philosophy of Culinary Art). No joking!

    Exista cestiuni „delicioase” de „transat” in aceasta arie, cum ar fi: de unde stiu eu ca am in fata un Pui Jambalaya? Oare nu ma inseala vreun demon malign?

    Sau, oarecum legat de asta, how is the meaning of Pui Jambalaya determined? Do I go externalist or internalist about that? Aici e musai sa implementezi un Twin Jambalaya Chicken Experiment ca sa ai raspunsul corect.

    In orice caz, trebuie sa te confrunti si cu treaba spinoasa a qualiilor. Mai precis, trebuie sa adresezi ferm cestiunea lui Mary the Super-scientist (nu „cea cu vino-ncoace”): Invata ea ceva nou cind vede pentru prima data culoarea unui Pui Jambalaya rumenit?

    Ma opresc ca altfel I go… „nuts”! 🙂

    Iuli

    Mai 3, 2009 at 3:57 pm

  6. Tipic pentru New Orleans! Am incercat chiar la fata locului 😉

    Alina

    Mai 3, 2009 at 9:21 pm

  7. @ Iuli
    Hmmm… Si eu ma gindesc serios la o imbunatatire a calitatilor necesare cratitzei prin intermediul unui curs, dar deocamdata am alte treburi spinoase in viitorul apropiat. Ramine un vis frumos pe care poate mi-l voi indeplini cindva.
    Cit despre Puiul Jambalaya, eu as gindi doua intrebari primordiale: cam cum arata puiul respectiv pe un twin earth sau pe cea mai apropiata lume posibila, si mai ales cum ar arata puiul pe corabia lui (a, nu, nu a lui Noe, ci a lui) Theseus.
    Serios vorbind, multumesc mult pentru ideea unor posturi de filosofie culinara. Din nefericire, nu am talentul scriitoricesc pe care il detii tu. Ar fi o bomba nucleara… Dar poate colaboram. Imi aduc aminte de un cuplu de autori sf citit in tinerete, se numea Romulusbarbulescugeorgeanania parca… Ce zici de ceva asemanator, cind vei avea si tu timp? Blogul poate fi un inceput…
    @ Alina
    Chiar ma gindesc sa incerc ceva specific americanesc pentru duminica viitoare. Mai precis, ceva din North Carolina. Sa vedem ce o iesi 🙂

    andruska

    Mai 3, 2009 at 9:41 pm

  8. Super ideea, Andruska! Chiar ma gindeam la un gen de patafizica, o filosofare la marginea cratitei si, de ce nu, si a paharului. Implementam blog, absolut! Cu poze cu tot. Deliciile gindirii! Transarea cestiunilor! Coacerea ideilor! Ghiveci de idei piperate! Manducatiunea, rumegarea si regurgitarea ideilor spumoase! Ca sa nu mai vorbim de cultivarea mintii.

    Imi vin in cap patru referinte, lecturi obligatorii: Michel Onfray (Le ventre des philosophes, critique de la raison diététique), Claude Lévi-Strauss (Mythologiques I: Le Cru et le cuit), Jacques Bouveresse (La Philosophie chez les autophages) si Marcel Jousse (La Manducation de la Parole).

    Iuli

    Mai 4, 2009 at 2:27 am

  9. „Muratura filosofica”… vorba unui „distins” fost profesor (rechin formolizat, de felul lui): „Nu-mi veni cu muraturi din astea!” Avea dreptate, in felul lui 😉

    Iuli

    Mai 4, 2009 at 2:46 am

  10. Buna, de fiecare data cand deschid blogul tau, incep sa salivez :)) am intrat sa-ti trimit un link. Un prieten de la Chisinau (preda la Filosofie) a descoperit un articol de-al tau de acum cativa ani rezultat in urma unor peripluri pe la Chiinau si se pare ca exista unele diferente de pareri vizavi de filosofia USM-ului:

    http://www.spranceana.com/filosofia-la-chisinau-si-altundeva-719.html

    Asa ca de la cratita la filosofie nu este decat un pas :))))

    IM

    Mai 4, 2009 at 4:23 am

  11. @ Iuli
    Ok, va trebui sa ma pun la punct cu lecturile in domeniu 🙂

    @ Ion
    … Iar pasul respectiv deja l-am facut :)))
    Multumesc, mi-a scris si Vitalie si am demarat dezbaterea!

    andruska

    Mai 4, 2009 at 10:25 am

  12. Ahh, un alt fan al gatitului. Welcome 🙂

    O recomandare : Cooking for Engineers, site foarte ok pentru cei care lucreaza dupa proportii, nu dupa ”ochiul de gospodin” 🙂

    krossfire

    Mai 6, 2009 at 4:54 pm

  13. Multumesc, am verificat site-ul, e excelent! Abia astept sa vina week-end-ul sa vad ce aleg de acolo pentru gatit 🙂

    andruska

    Mai 6, 2009 at 10:03 pm


Lasă un răspuns

