Interactiuni

Stolojan: „Baga-ti constiinta-n dos!” Si da, am votat.

with 7 comments

Cu PSD oricum nu aveam de gind sa votez. Cu Tokes sau EBA, cu atit mai putin. Ramineau PDL si PNL in optiunile mele. Iar PDL a iesit din optiunile respective cu viteza supersonica, dupa declaratia capului de lista pentru europarlamentare. E vorba de stimabilul Theodor Stolojan – da, exact, ala care a trait bine si pe vremea comunistilor, si pe vremea pesedistilor, si pe vremea pedelistilor; si  in Romania, si la institutiile financiare mondiale. Acelasi care m-a mintit, m-a facut sa cred in el acum citiva ani in urma, ulterior oferindu-mi un sut puternic acolo unde doare. Si da, acelasi om livid dindu-se de ceasul mortii in 2004, cind cu celebrele lacrimi ale lui bashinescu. Exact acelasi care anul trecut intr-o zi accepta functia de premier, doar pentru ca a doua zi sa-si dea demisia.

Ei bine, Stolojan s-a apucat sa-si atace proprii oameni. Deocamdata doar pe ministrul culturii, Toader Paleologu, care incepuse sa strimbe din nas in privinta pesedistilor bagati pe gat in directiile ministerului in ultima vreme (pe criteriul algoritmului politic, evident!). Fiul lui Paleologu are probleme de constiinta: cum, am luptat atita timp impotriva PSD, am spus pe toate drumurile ca oamenii acestui partid sint corupti si incompetenti, iar acum trebuie sa accept membrii partidului pe cei din clientela politica „pesede” drept indivizi perfecti pentru a lucra in echipa cu ei? Dar asemenea probleme morale, probleme de constiinta, nu il intereseaza pe Stolojan. Si capul de lista al PDL pentru europarlamentare (in acelasi timp Prim-vicepresedinte al partidului) declara cu doar citeva zile inainte de alegeri cam asa:

În aceeaşi zi, prim-vicepreşedintele PDL Theodor Stolojan declarase pentru Mediafax, că, dacă ministrul Culturii, Theodor Paleologu, are mustrări de conştiinţă privind unele numiri din partea PSD la Cultură, se poate oricând retrage: “orice ministru care este în acest guvern trebuie să respecte deciziile politice luate de coaliţie. Dacă nu le respectă, atunci are posibilitatea să facă un pas înapoi”, a spus Theodor Stolojan, referitor la afirmaţiile lui Paleologu privind unele propuneri ale PSD de numiri la Direcţiile pentru Cultură din subordinea ministerului. “Aşa că, dacă are probleme de conştiinţă – pentru că poate să aibă asemenea probleme, nu e greu cu propunerile lui Vanghelie sau ale PSD-ului – atunci poate face un pas înapoi şi sunt destui în PDL care îşi doresc o asemenea funcţie, nu este o problemă să înlocuim un ministru care începe să aibă probleme de conştiinţă” (s.n.), a adăugat Stolojan. (sursa)

Deci intre un ministru care gindeste si are dubii in privinta calitatilor manageriale ale unor indivizi si indivizii respectivi numiti acolo pe criterii politice, nea’ Thedor stie ce trebuie ales. Cu alte cuvinte, Stolojan ii spune lui Paleologu cam asa: ai probleme de constiinta? Te inteleg. Dar atunci ai doua variante: ori le lasi frumos acasa cind vii la serviciu; ori pleci de la serviciu, te duci frumos acasa si iti bagi problemele de constiinta stii-tu-unde!

Cu astia defilam. Basescu arunca in dreapta si in stinga cu „pasarici” si „tiganci imputite”, Stolojan arata romanilor ca problemele de constiinta te pot lasa somer, Traian Razvan Ungureanu nu isi mai pune demult asemenea probleme… Asta e lista pedeleilor!

Cit despre ultimii ramasi, penelistii, ce sa spun… Imi sint extrem de simpatice ocupantele locurilor 2, 3 si 4 pe lista (Adina Valean, Renate Weber si Ramona Manescu), si am incredere in ocupantul locului 5 (Cristian Busoi) (sursa), insa deschiderea listei cu Norica Nicolai ma descumpaneste.  Numele celorlalti listaci nu imi spun nimic – sa nu mai vorbim de faptul ca PNL ma jigneste prezentindu-mi o lista in care multi candidati nu sint prezenti decit cu o poza, fara nici o prezentare detaliata! Pai domnilor liberali din gasca lui Crin si a lui Ludovic, daca voi credeti ca votez omul dupa fatza, nas si culoarea ochilor va inselati!

Asa ca am plecat la vot nehotarit: nu stiam inca daca sa folosesc optiunea votului alb, sau sa aleg PNL (singura lista pe care o puteam vota cu greata, e drept, dar macar fara sa vars). Inclinam totusi catre votul in alb. In cabina de vot a Ambasadei Romaniei la Budapesta insa, mi-am spus ca nu pot face asta. In Romania nu cred – dar cred in proiectul european. Mai mult, sint un cetatean european (chiar m-am bucurat enorm cind am devenit unul!) si nu as fi dorit ca primul meu vot in calitatea asta sa fie unul alb. Asa ca am ales varianta a doua: am votat lista PNL (desi nu inteleg de ce la europene mai votam totusi liste si nu candidati individuali, precum in alegerile nationale).

Sper insa ca macar o persoana de la PNL sa citeasca aceste rinduri. Am votat acest partid nu pentru ca am incredere in el – ci pentru ca nu am avut alta optiune. Am mers la vot nu intrucit clasa politica romaneasca ar fi meritat asta, ci pentru ca e dreptul meu si pentru ca eu cred cu tarie in proiectul european. Candidatii liberali sper sa demonstreze ca mi-au meritat votul. Pentru ca, in caz contrar, data viitoare nu voi ezita sa votez alt partid (daca imi va cistiga increderea) sau sa folosesc varianta votului alb.

IMG_6879 [640x480]

[Spre deosebire de alegerile din 26 noiembrie 2007, de data asta in fata Ambasadei Romaniei din Budapesta nu mai era coada. Sa fie de vina interesul scazut, sau vremea urata (a plouat mult astazi)?]

Written by Andrei Stavilă

Iunie 7, 2009 la 1:00 pm

7 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iar ajungem la vorbele lui Carlin despre vot, trist..trist.

    krossfire

    Iunie 10, 2009 at 7:07 am

  2. Pentru cei ce nu stiu, krossfire se refera la aceste cuvinte:

    George Carlin – On Voting:

    „You may have noticed that there’s one thing I don’t complain about: Politicians. Everybody complains about politicians. Everybody says, „They suck”. But where do people think these politicians come from? They don’t fall out of the sky. They don’t pass through a membrane from another reality. No, they come from American homes, American families, American schools, American churches, American businesses, and they’re elected by American voters. This is the best we can do, folks. It’s what our system produces: Garbage in, garbage out.

    ….I have solved this political dilemma in a very direct way: I don’t vote. On Election Day, I stay home. I firmly believe that if you vote, you have no right to complain. Now, some people like to twist that around. They say, „If you don’t vote, you have no right to complain”, but where’s the logic in that? If you vote, and you elect dishonest, incompetent politicians, and they get into office and screw everything up, you are responsible for what they have done. You voted them in. You caused the problem. You have no right to complain.

    I, on the other hand, who did not vote – who did not even leave the house on Election Day – am in no way responsible for that these politicians have done and have every right to complain about the mess that you created.”

    andruska

    Iunie 10, 2009 at 8:52 am

  3. Ma daca atatia am votat cu PNL cum de are doar 14 la suta?

    raluca

    Iunie 10, 2009 at 5:09 pm

  4. Carlin este un comedian, chiar unul profund depressed. Este impotriva oricarui concept de baza, inclusiv educatia si feminismul. Cu feminismul, hai sa zicem, dar vrei sa-l urmezi si in a te „debarasa” de educatie? 🙂

    Lasandu-l pe Carlin la o paishpe, citatul din Stolo mi se pare deosebit de interesant, fiindca arunca o lumina (mai) clara asupra renuntarii lui la fotoliul de PM: se zvonea atunci ca a renuntat pe motiv ca Base ii baga pe gat tot felul de oameni cu care el nu vroia sa lucreze – exact de ce se plange Paleologu acum. Neputand solutiona acest conflict de constiinta, a demisionat, exact ce-i recomanda si lui Paleologu. Makes sense?

    zamolxis

    Iunie 12, 2009 at 6:15 pm

  5. @ Ral
    Care sint aia „atitia”?

    @ Zamolxis
    Nu prea. Tonul lui draga-stolo-ha-ha fata de micul Todiritza nu era unul de om sfatos, care a trecut prin asta – ci unul exact asa cum am scris eu in titlu. Gresesc?

    andruska

    Iunie 12, 2009 at 11:20 pm

  6. eu sunt singura dintre toti cunoscutii mei care a votat
    si matusa mea, de 74 de ani

    cateodata urasc pe toata lumea

    dana

    Iunie 15, 2009 at 9:37 am

  7. 🙂 Eu am invatat in timp sa imi pastrez calmul…

    andruska

    Iunie 15, 2009 at 10:35 pm


Lasă un răspuns

