Interactiuni

La corturari, la Sighisoara si la Brateiu

with 3 comments

Fost-am in week-end la Sighisoara, dupa cum unii stiu, la festivalul medieval. Poate pun si o poza doua, dar deja stiti cum arata, cum e buluc de om in om intr-alt om. Refugiu bun doar pe stradute laturalnice unde se gaseste palinca. Buna si scumpa, de mere, pere si asa mai departe. Cetatea e pazita strasnic de n-ai cum evita plata unei sume de 10 RON pentru a intra si a iesi de mai multe ori, pe-aceasi bani. Doar – si zic – doar daca nu ai cumva prieteni care sa te scoata din necaz si sa zica usierilor ca noi stam colo, chiar acolo in casa aia din cetate, care se vede din poarta. O vezi? Ce legitimatie? Daca nu ne-a dat… Si-atunci merge ulciorul la moara… o data, de doua ori si cam atat. Despre festival nu se pot spune multe. Nu mai e cum era, imi spun unii nostalgici cantareti. Eu n-am de unde sti. Daca-i balamuc mare, eu il evit de zece ani incoace, de cand am ritualul cu cetatea si cimitirul. Fiecare boem in felul sau, cu (agora)fobii si auzenii. Ei, dar la Sighisoara daca stiti cum e, medieval si cu Dracula in protap, atunci poate ca la Brateiu nu stiti cum e. Acolo am mers la corturarii pe care i-ati vazut poate in cetate, unde isi vand ibricele de cafea si cazanele pentru tuica, facute din cupru chiar de ei. Am sa vi-i arat in poze. Eu zic sa cumparati de la ei, dar sa negociati bine, smechereste, asa cum m-au invatat. Daca nu faci o afacere mica, fie si de un leu, n-are nici un farmec. Si daca sinteti si mai curiosi, atunci mergeti la Brateiu, luati personalul ca numai el opreste la halta acolo, chiar la 5km de Medias, in mijlocul Transilvaniei si vedeti cum e. Pana atunci, de vedeti vreun corturar, cumparati un ibric, de-o fi in Italia sau in Medias, nu conteaza, schimbati o vorba. Asa cum vor face si unii maine la bere, in Iasi, la povesti.

Iaca si pozele cu explicatii:

P1210057

Aici mai sus si mai jos am stat in prima noapte, in Sighisoara. Am negociat prost, iar neprevazutul se intampla. Bun simt va sa zica nu e, asa ca data viitoare trebuie puse toate intrebarile imaginabile (nu doar posibile) pentru a evita situatia urmatoare. Casa are doua camera, e in stil vagon si are o sfanta baie. In camera mai izolata, stau trei persoane, dintre care una insarcinata, si un caine. In camera in care trebuia sa stam noi, am fi fost trei. La numar sase, dar se mai adunara la baie peste noapte si dis-de-dimineata inca doua persoane care au dormit afara in fata ferestrei de mai sus, inca vreo sase-sapte oameni de la corturile din curte, niscaiva vecine, plus nea Nelu, proprietarul adica, si fiica-sa care au dormit in aceasi camera cu noi, fara sa ne fi spus. Prin urmare, ne-am luat talpasita dimineata si am plecat la Brateiu sa invatam arta negocierii. Iata mai jos si dovada de la ora 4 dimineata. Omul dormea in bucatarie, nu-i asa?

P1210113

Pana sa ajungem la Brateiu, ne-am oprit putin in cetate unde am facut cunostinta cu cativa corturari care vindeau ibrice de cafea si cazane. Am incercat si eu, dar costumatia nu era potrivita. Am planuri sa mai incerc si la anul, cu fuste colorate si parul prins la spate.

P1210152

P1210161

<!–[if gte mso 9]> Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]–><!–[if gte mso 9]> <![endif]–> <!–[endif]–>

Written by Caprescu

Iulie 30, 2009 la 3:36 pm

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foaie verde siminic,
    Ia d-acilea un ibric;
    Pui cafiaua, fa Vaneso,
    Sh-o sa-tzi iasa un espresso!

    Totana

    Iulie 30, 2009 at 7:22 pm

  2. buna prima poza.

    strelnikov

    August 1, 2009 at 11:49 am

  3. Faina treaba – calatoria si pozele. Iar cei care au lipsit motivat la chermezul iesean isi cer cu umilinta iertare boierilor dumneavoastra!

    andruska

    August 2, 2009 at 4:49 am


Lasă un răspuns

