Interactiuni

A fi femeie/a fi barbat in ziua de azi

with 3 comments

A fi femeie/a fi barbat in ziua de azi

Sa stiti ca de regula nu ma intreb ce inseamna sa fii “femeie” (si asta nu pentru ca intrebarea in sine nu ar fi interesanta) dar mie una mi se pare ca pot trai bine merci si fara un raspuns raspicat. Imi amintesc ca in copilarie mai auzeam pe unul sau pe altul din familie spunandu-mi: “o femeie trebuie sa fie ingrijita, curata, sa poarte rochie sau fusta, sa nu vorbeasca urat sau sa scuipe”. Sincer vorbind nu prea m-am sinchisit eu de astfel de sfaturi. Nu ma interesa ce inseamna sa fii “femeie” ca aveam lucruri mai bune de facut.  Plimbandu-ma prin Florenta ieri, dau cu privirea de un afis mare cu “Fata cu cercei din perle” (Vermeer). Cum nu ma omor dupa Vermeer, trec mai departe nestingherita. Fac doi pasi da’ fata cu perla in ureche nu ma lasa sa merg mai departe in treaba mea (asta insemnand sa imi cumpar o halvita cu migdale de la un stand cu artizani). Ma intorc si ma uit cu o vaga atentie la poster. Ei bine, pe langa privirea nostalgica si cam incolora a fetei vad ca mai este si ceva scris de-a lungul turbanului celebru: “Seminario di Psicoanalisi- La Questione Femminile. Essere Donna, Essere Uomo Oggi”. Bun! Ce o mai fi si asta? Ca sa ma dumiresc, ma opresc de-a binelea (facandu-mi loc printr-un puhoi de turisti turbati), citesc tot anuntul pe care il redau intr-o traducere aproximativa aici:

La Institutul Niels Stensen din 23 februarie 2010 vor avea loc o serie de zece prelegeri cu urmatoarele titluri: “A fi mama, a fi femeie azi”; “Caracteristicile feminitatii”; “Sylvia Plath si Intrebarea referitoare la iubire”; “Puterea barbatului si femeia”; “Puterea femeii si barbatul”; “Femeia si iubirea idealizata”; “Mary Shelly si iulzia ca doi pot deveni unu”; “Sexualitatea feminina si societatea”, “Satisfactia feminina”. Scopul declarat al acestor prelegeri este de a clarifica conflictele contemporane create pe baza aparitiei asa – ziselor “Donna fallica” (femeia falica…deci a nu se citi neaparat falnica!!!!) si asa-zisilor “Uomo Femminilizzato”(barbati efeminati) si a explica de ce unele persoane se realizeaza professional si social dar, pe de alta parte, esueaza in iubire.

Toate bune si frumoase dar trebuie sa platesti 160 de euro ca sa ai acces la prelegerile astea exquisite! Ma gandeam sa ma duc si eu sa asist live la dezlegarea misterului “la questione femminile” dar 160 de euro nu-mi prisosesc. Asa ca termin de citit anuntul si inhat si un pliant nou –nout (cu aceeasi poveste mai pe larg) ca sa am ce citi in autobuz spre casa. Urc in autobuz, imi gasesc un locusor bun langa geam, scot pliantul si incep sa citesc din el. In fata mea doua “donne” cu adidasi, blugi si geci din piele cu tinte, vorbesc tare si rad cu pofta (nu de alta, da sa auda si soferul ca se simt bine pasagerii). Sunt tunse scurt iar cea mai tanara bate viguros cu pumnul in spatarul scaunului unei batrane din fata ei de fiecare data cand explica ceva mai infocat. Le aud din ce in ce mai bine dat fiind faptul ca ele vorbesc din ce in ce mai tare. Vorbesc despre “bucatarit”; “fitness”; “barbati”; “produse de curatenie” si chiar despre…flori de ghiveci. Din cand in cand injura, rad, injura, iarasi rad. Mi-am asezat frumos pliantul in geanta si mi-am spus resemnata in gand  “Il potere della donna” (in timp ce “doamna” cea tinerica se izbea cu forta in spatarul scaunului din fata mea injurand de mama focului carabinierii). Dau sa cobor si ii zambesc tamp. Ea imi raspunde cu un ranjet cat toata fata ei (feminina)… atat de larg incat am avut timp sa-i zaresc si cele trei pierce-uri de pe limba.

Written by arankas

Februarie 4, 2010 la 9:28 pm

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. foarte tare textul…mi-a placut

    raluca

    Februarie 5, 2010 at 9:20 am

  2. Multumesc!

    arankas

    Februarie 5, 2010 at 10:25 am

  3. bre, tot cu optiunile astea doua ai ramas? scoate din buzunar si celelalte po(ve)sturi. traiasca avangarda moldovei!

    Caprescu

    Februarie 7, 2010 at 4:14 pm


Lasă un răspuns

