Interactiuni

Romii Rusi

with 2 comments

Am revenit la serialul „Roma Journey” si de data asta poposim in Rusia (in Rusia asa in general fara vreo localizare specifica).  Prima data cand am vazut tigani rusi a fost prin 80 si ceva cand cineva din familia mea (care lucra la o mare ferma de vaci) a adus cativa tigani lautari rusi acasa la cina. Erau trei: unul slab si tatuat puternic pe brate cu femei dezbracate pe jumate si doi mai durdulii care cantau la acordeon. Toti trei conduceau de fapt tractoare si alte combine „Gloria” si erau in Romania intr-un „schimb de experienta” (ca de la kolhoz la kolhoz).  Mi s-a spus ca sunt „baieti muncitori” si  ca nu au probleme chiar asa de mari cu bautura. Nu am reusit sa discutam cu ei in nici un chip dat fiind impasul lingvistic serios.  Desi  familia mea invatase rusa la scoala inca din clasa a cincea mai mult de „buna ziua”, „multumesc” si „bine” nu am mai auzit.

Fotografia de mai sus (cea cu samovarul) imi place foarte mult: incaperea devastata cu pereti darapanati  contrasteaza puternic cu masa „ingrijita”, cu samovarul aranjat cu grija pe tablaua metalica. Tiganul pare ca se roaga (sau asa ceva). In orice caz atmosfera mi se pare una solemna.  Asa cum arata fotografiile din „Roma Journey”, mi se pare ca romii lor seamana foarte mult cu ai nostrii (mai putin pasiunea pentru „Titanic”).

In ceea ce le priveste pe „ele”,  in fotografiile din „Roma Journey” mi se par ca sunt potrivite pentru rolurile dramatice din „Vremea Tiganilor” sau „Satra”. Cele tinere par visatoare si melancolice (adevarate „Primavera” si „Venera”, care desi nu au fost reprezentate in arta „high” de catre un mare artist precum Botticelli merita sa fie subiectul oricarei „capodopere” a artei universale).

Written by arankas

Aprilie 11, 2010 la 11:59 am

Postat in Acum pe bune!

Tagged with

2 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Chiar imi plac pozele. In ciuda saraciei lucie, oamenii reusesc sa se afisezi solemni si adevarati..

    zamo.ca

    Aprilie 23, 2010 at 1:48 am

  2. Faine pozele. Oricum, specificul national pare sa persiste chiar daca vb. rusa.

    Vasile

    Aprilie 29, 2010 at 12:27 am


Lasă un răspuns

