Interactiuni

Marimea conteaza?

with 11 comments

… depine UNDE, depinde CUM… Pe strazile inguste ale Florentei, mai toti spun ca small is good, big is bad! Chestiune de context, carevasazica… Important e sa duca, nu-i asa?

DSCN12292

DSCN12553

[click pe imagini pentru a le mari]

Written by Andrei Stavilă

octombrie 10, 2009 la 9:29 am

Publicat în De pe drum

Tagged with , ,

11 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. cred ca mai mult de 40 nu prinde..se rastoarna

    hasalam

    octombrie 10, 2009 at 9:33 am

  2. Posibil… chiar o sa ma interesez cit prinde. Dar in Florenta oricum nu ai voie mai mult de 50 pe ora – si chiar sa vrei sa depasesti limita, nu ai cum (trafic mare, strazi inguste, semafoare dese). Deci banuiesc ca nici viteza nu conteaza 🙂

    andruska

    octombrie 10, 2009 at 4:19 pm

  3. Ce tare trebuie sa fie sa mergi cu asa o masinuta… Nu sunt si de inchiriat?

    raluca

    octombrie 11, 2009 at 8:23 am

  4. habar n-am… dar sa stii ca mai sint si altfel de masinute vechi si faine. De pilda niste Fiat-uri vechi si foarte mici.

    andruska

    octombrie 11, 2009 at 11:59 am

  5. poti vizita ufizzi in ea 🙂

    zamolxis

    octombrie 11, 2009 at 8:32 pm

  6. @ zamolxis
    da, dar nu urca scarile 🙂

    @ Alex
    Si eu unde imi car sacul cu cartofi?

    andruska

    octombrie 12, 2009 at 8:26 am

  7. @Andruska

    Intrebarea pe care o pui tu e corecta d.p.d.v. al marii majoritati a romanilor. Insa gandeste-te la locuitorii marilor metropole si mai ales la cei care locuiesc in suburbii, la max 50-60 de km de locul de munca. Sa faci naveta intr-o masina conventionala e criminal (mai ales in cazul angajatilor simpli care nu au loc de parcare rezervat). Sunt care fac si 2 ore dus + 2 ore intors zilnic tot schimband mijloace de transport in comun.
    Noi, romanii suntem obisnuiti cu o masina/familie care foloseste la absolut orice, de la naveta zilnica la serviciu si pana la mutat mobila, totul pe drumuri extrem de proaste. De aceea sunt atat de populari mastodontii 4×4.
    In vest, sunt si 2 sau chiar mai multe masini/familie, din care doar una trebuie sa fie neaparat mare si cu autonomie considerabila. Restul pot fi si bubble sau „personal mobility”.

    alex

    octombrie 12, 2009 at 10:14 am

  8. @ Alex
    Pai gluma mea de mai sus cu sacul de cartofi exact la asta se si referea, la obisnuinta romanilor de a-si lua o masina buna la toate! 🙂
    Evident ca sint de acord cu tine. Masinile bubble sint o varianta exccelenta. O alta varianta ar fi cea preferata pe scala larga de italieni, adica scuterele.
    La romani insa problema nu e doar de mentalitate. Sa recunoastem, iti trebuie totusi o situatie financiara buna pentru a avea doua-trei masini pe familie 😦

    andruska

    octombrie 12, 2009 at 12:48 pm

  9. la americani e mai simplu: fiecare isi cumpara 5 masini, un usv truck, o masina pentru shopping, una sa stea asa, in fata casei, un harley sau scooter sa fie in rand cu lumea…in oraselele mici pietonul e un fel de prada: vanat de jeep-uri, truck-uri si tir-uri, are de obicei 10-15 secunde sa traverseze un hectar de intersectie…

    vitalie

    octombrie 13, 2009 at 4:42 am

  10. @Andruska:
    Scuterele sunt preferate de italieni si din cauza climei. In Italia e destul de cald si soare. Pe vreme proasta, de exemplu in nordul si/sau vestul Europei ideea nu prea functioneaza. Am vazut totusi niste scutere (BMW parca) care aveau si acoperis. O alta idee ar fi si ceva de genul asta:
    http://www.hybridcars.com/plug-in-hybrids/ventureone-plugin-hybrid-commuter.html

    Referitor la situatia financiara a romanilor: in cartierul unde locuiesc sunt numai blocuri de apartamente cu 2 si probabil 3 camere (deci nu vile de oameni instariti). Cu toate astea, in fata blocurilor vezi parcate si suv-uri care costa probabil in jur de 30.000 de euro, la competitie cu pretul apartamentelor. De banii aia se pot cumpara 2 masini mai modeste. E si o chestiune de alegere.

    @Vitalie:
    Tu vorbesti de o tara in care acum 150 de ani pentru furtul de cai se dadea pedeapsa capitala (din cauza teritoriului imens care trebuia parcurs, a priva un om de mijlocul sau de transport echivala cu a-l ucide cu mana ta). Mai e si tara lui Ford T. Majoritatea americanilor e „motorizata” de vreo 100 de ani, automobilul face deja parte din fibra nationala.
    In fine, optiunea pentru masini imense si „insetate” mai tine si de niste prejudecati (induse de marketingul companiilor de automobile de la ei): masinile mici sunt nesigure, masinile diesel sunt poluante, etc.

    alex

    octombrie 13, 2009 at 7:47 am


Lasă un comentariu